perussääntö

VOIMASSA 25.12.2014 TÄYTETYT MYYNTISOPIMUKSET

 

SISÄLLYSLUETTELO:

  1. YLEISET MÄÄRÄYKSET

  2. SÄHKÖPALVELUT VERKKomyymälässä

  3. MYYNTISOPIMUKSEN SOPIMUKSEN EHDOT

  4. TUOTTEEN MAKSUMENETELMÄT JA MÄÄRÄAIKAT

  5. HINTA, MENETELMÄT JA TOIMITUSPÄIVÄMÄÄRÄ JA TUOTTEEN VASTAANOTTO

  6. TUOTEVALITUS

  7. LAAJAT KUVAUSMENETELMÄT KANTELUJEN ASETTAMISEKSI JA VAATIMUSTEN JÄLKEEN, KUIN NÄIN MENETTELYIHIN SÄÄNNÖT

  8. OIKEUS PERUUTA SOPIMUKSESTA

  9. YRITTÄJIÄ KOSKEVAT MÄÄRÄYKSET

  10. LOPPUSÄÄNNÖKSET

 

Verkkokauppa KeeShoes välittää kuluttajien oikeuksista. Kuluttaja ei saa luopua kuluttajan oikeudesta annetuista oikeuksista. Sopimusten säännökset, jotka ovat kuluttajalle epäedullisempia kuin kuluttajaoikeuslain säännökset, ovat pätemättömiä, ja niiden sijaan sovelletaan kuluttajansuojalain säännöksiä. Tämän vuoksi näiden asetusten määräysten tarkoituksena ei ole sulkea pois tai rajoittaa kuluttajan oikeuksia, jotka niille on annettu pakottavilla säännöksillä, ja mahdolliset epäilyt olisi selitettävä kuluttajan eduksi. Jos näiden sääntöjen määräykset eivät noudata edellä mainittuja määräyksiä, nämä määräykset ovat etusijalla ja niitä on sovellettava.

  1. YLEISET MÄÄRÄYKSET

    1. Verkkokauppa saatavilla Internet -osoitteesta KeeShoes hoitaa Dorota Bauer harjoittaa liiketoimintaa yrityksen nimellä Dorota Bauer -jalkineet kirjattu keskusrekisteriin ja taloudellista toimintaa koskeviin tietoihinPuolan tasavallasta, jota johtaa talousministeri, jolla on: toimipaikan osoite ja palvelun osoite: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice, NIP 8360013865, REGON 750425486, sähköpostiosoite: kauppa @ KeeShoes, puhelinnumero: +48 46832 14 60.

    2. Nämä säännöt on tarkoitettu sekä kuluttajille että yrittäjille, jotka käyttävät verkkokauppaa (lukuun ottamatta sääntöjen 11 kohtaa, joka on tarkoitettu vain yrittäjille).

    3. Näiden sääntöjen täytäntöönpanon yhteydessä käsiteltävien henkilötietojen ylläpitäjä on Palveluntarjoaja. Henkilötietoja käsitellään verkkokaupan verkkosivustolla julkaistussa tietosuojakäytännössä määritellyissä rajoissa ja periaatteiden mukaisesti. Henkilötietojen antaminen on vapaaehtoista. Jokaisella henkilöllä, jonka henkilötietoja Palveluntarjoaja käsittelee, on oikeus tarkastaa sisältö ja oikeus päivittää ja korjata se.

    4. Määritelmät:

      1. TYÖPÄIVÄ - yhden päivän kuluttua maanantaista perjantaihin lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä.

      2. REKISTERÖINTILOMAKE - Verkkokaupassa oleva lomake, jonka avulla voit luoda tilin.

      3. TILAUSLOMAKE - Sähköinen palvelu, interaktiivinen lomake, joka on saatavana verkkokaupasta ja joka mahdollistaa tilauksen tekemisen erityisesti lisäämällä tuotteita sähköiseen koriin ja määrittelemällä myyntisopimuksen ehdot, mukaan lukien toimitus- ja maksutapa.

      4. ASIAKAS - (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeuskelpoisuus, ja yleisesti sovellettavien määräysten mukaisissa tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeuskelpoisuus; 2) oikeushenkilö; tai 3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jonka laki tunnustaa oikeuskelpoisuuden; - joka on tehnyt tai aikoo tehdä myyntisopimuksen myyjän kanssa.

      5. SIVIL CODE - siviililakilaki 23. huhtikuuta 1964 (Journal of Laws 1964 nro 16, kohta 93, muutettuna).

      6. TILI - Sähköinen palvelu, kokoelma resursseja palveluntarjoajan ICT -järjestelmässä, joka on merkitty palvelun vastaanottajan antamalla yksilöllisellä nimellä (kirjautumistunnuksella) ja salasanalla, jossa palvelun vastaanottajan antamat tiedot ja tiedot hänen tekemistään tilauksista verkossa Kauppa kerätään.

      7. UUTISKIRJE - Sähköinen palvelu, sähköinen jakelupalvelu, jonka Palveluntarjoaja tarjoaa sähköpostitse ja jonka avulla kaikki sitä käyttävät Palvelun vastaanottajat saavat automaattisesti Palveluntarjoajalta syklisen sisällön uutiskirjeen seuraavista painoksista, jotka sisältävät tietoa tuotteista, uutisista ja kampanjoista Verkkokauppa.

      8. TUOTE - saatavana verkkokaupasta liikkuva asia on asiakkaan ja myyjän välisen myyntisopimuksen kohteena.

      9. MÄÄRÄYKSET - nämä verkkokaupan säännöt.

      10. VERKKOKAUPPA - Palveluntarjoajan verkkokauppa on saatavana Internet -osoitteesta: KeeShoes.

      11. MYYJÄ; PALVELUNTARJOAJA - Dorota Bauer harjoittaa liiketoimintaa yrityksen nimellä Dorota Bauer -jalkineet on kirjattu Puolan tasavallan talousrekisteriin ja taloudellista toimintaa koskeviin tietoihin, joita ylläpitää talousministeri ja jolla on: toimipaikan osoite ja palvelun osoite: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice, NIP 8360013865, REGON 750425486, sähköpostiosoite: kauppa @ KeeShoes, puhelinnumero: +48 46832 14 60.

      12. MYYNTISOPIMUS - Tuotteen myyntisopimus, joka on tehty tai tehty Asiakkaan ja Myyjän välillä Verkkokaupan kautta.

      13. SÄHKÖPALVELU - palvelu, jonka palveluntarjoaja tarjoaa sähköisesti palvelun vastaanottajalle verkkokaupan kautta.

      14. PALVELUN VASTAANOTTAJA (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeuskelpoisuus, ja yleisesti sovellettavien määräysten mukaisissa tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeuskelpoisuus; 2) oikeushenkilö; tai 3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jonka laki tunnustaa oikeuskelpoisuuden; - käyttää tai aikoo käyttää sähköistä palvelua.

      15. KULUTTAJAOIKEUKSET, LAKI - laki 30. toukokuuta 2014 kuluttajien oikeuksista (Journal of Laws 2014, kohta 827, muutettuna)

      16. TILAUS - Asiakkaan aiesopimus, joka on toimitettu tilauslomakkeen kautta ja jonka tarkoituksena on suoraan tehdä Tuotemyyntisopimus Myyjän kanssa.

  2. SÄHKÖPALVELUT VERKKomyymälässä

    1. Seuraavat sähköiset palvelut ovat saatavilla verkkokaupassa: Tili, tilauslomake ja uutiskirje.

      1. Tili - tilin käyttö on mahdollista sen jälkeen, kun palvelun vastaanottaja on suorittanut kaksi peräkkäistä vaihetta - (1) täyttänyt rekisteröintilomakkeen, (2) napsauttamalla "Luo tili". Rekisteröintilomakkeessa palvelun vastaanottajan on annettava seuraavat palvelun vastaanottajan tiedot: nimi ja sähköpostiosoite sekä salasana.

        1. Tilin sähköinen palvelu tarjotaan maksutta toistaiseksi. Palvelun vastaanottajalla on mahdollisuus milloin tahansa ilman syytä ilmoittaa, että tili poistetaan (eroaminen tililtä) lähettämällä asianmukainen pyyntö palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: sklep @ KeeShoes tai kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice.

      2. Tilauslomake - tilauslomakkeen käyttö alkaa, kun asiakas lisää ensimmäisen tuotteen verkkokaupan sähköiseen koriin. Tilaus tehdään sen jälkeen, kun asiakas on suorittanut kaksi peräkkäistä vaihetta - (1) tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen ja (2) napsauttamalla verkkokaupan verkkosivustoa tilauslomakekentän täyttämisen jälkeen " Osta nyt "- siihen asti on mahdollista muuttaa syötettyjä tietoja (noudata tätä varten näytettyjä viestejä ja verkkokaupan verkkosivustolla olevia tietoja). Tilauslomakkeessa asiakkaan on annettava seuraavat asiakkaan tiedot: nimi ja sukunimi / yrityksen nimi, osoite (katu, talo / asunnon numero, postinumero, kaupunki, maa), sähköpostiosoite, yhteyshenkilö puhelinnumero ja myyntisopimusta koskevat tiedot: Tuote (t), tuotteen (tuotteiden) määrä, tuotteen / tuotteiden toimituspaikka ja -tapa, maksutapa. Jos kyseessä ovat asiakkaat, jotka eivät ole kuluttajia, on myös annettava yrityksen nimi ja verotunniste.

        1. Sähköisen palvelun tilauslomake on ilmainen ja se on kertaluonteinen ja päättyy, kun tilaus tehdään sen kautta tai kun asiakas lopettaa tilauksen tekemisen sen kautta.

      3. Uutiskirje - Uutiskirjeen käyttö tapahtuu sen jälkeen, kun sähköpostiosoite on syötetty Verkkokaupan verkkosivustolla näkyvään "Uutiskirje" -välilehteen, johon uutiskirjeen seuraavat painokset lähetetään, ja napsauttamalla " Kirjaudu ". Voit myös tilata uutiskirjeen valitsemalla oikean valintaruudun luodessasi tiliä - Tiliä luodessaan asiakas on tilannut uutiskirjeen.

        1. Uutiskirjeen sähköinen palvelu tarjotaan maksutta toistaiseksi. Palvelun vastaanottaja voi milloin tahansa ilman perusteluja peruuttaa uutiskirjeen tilauksen (erota uutiskirjeestä) lähettämällä asianmukaisen pyynnön palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: [email protected] tai kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice.

    2. Tekniset vaatimukset, joita tarvitaan yhteistyössä Palveluntarjoajan käyttämän ICT -järjestelmän kanssa: (1) tietokone, kannettava tietokone tai muu multimedialaite, jossa on Internet -yhteys; (2) pääsy sähköpostiin; (3) Internet -selain: Mozilla Firefoxin versio 11.0 tai uudempi tai Internet Explorerin versio 7.0 tai uudempi, Opera -versio 7.0 ja uudemmat, Google Chromen versio 12.0.0 ja uudemmat; (4) suositeltu näytön vähimmäistarkkuus: 1024x768; (5) evästeiden ja Javascript -tuen ottaminen käyttöön selaimessa.

    3. Palvelun vastaanottaja on velvollinen käyttämään Verkkokauppaa lain ja moraalin mukaisella tavalla, kunnioittaen Palveluntarjoajan ja kolmansien osapuolten henkilökohtaisia ​​oikeuksia ja tekijänoikeuksia. Palvelun vastaanottaja on velvollinen antamaan tosiasiallisesti oikeat tiedot. Palvelun vastaanottaja on kielletty tarjoamasta laitonta sisältöä.

    4. Valitusmenettely:

      1. Palveluntarjoajan sähköisten palvelujen tarjoamiseen liittyvät valitukset ja muut verkkokaupan toimintaan liittyvät valitukset (lukuun ottamatta tuotevalitusmenettelyä, joka on ilmoitettu s. 6 ja 7) Palvelun vastaanottaja voi lähettää esimerkiksi:

      2. kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice;

      3. sähköisessä muodossa sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: kauppa @ KeeShoes;

      4. On suositeltavaa, että palvelun vastaanottaja antaa valituksen kuvauksessa: (1) tiedot ja olosuhteet valituksen aiheeseen liittyen, erityisesti sääntöjenvastaisuuksien tyyppi ja esiintymispäivä; (2) Palvelun vastaanottajan pyynnöt; ja (3) valituksen tehneen henkilön yhteystiedot - tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä palveluntarjoajan toimesta. Edellisessä virkkeessä esitetyt vaatimukset ovat vain suosituksia eivätkä vaikuta ilman valitusten suositeltavaa kuvausta toimitettujen valitusten tehokkuuteen.

      5. Palveluntarjoaja vastaa valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen jättämisestä.

  3. MYYNTISOPIMUKSEN SOPIMUKSEN EHDOT

    1. Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt tilauksen käyttäen Verkkokaupan Tilauslomaketta kohta Sääntöjen 2.1.2.

    2. Verkkokaupan verkkosivustolla näkyvä Tuotteen hinta on ilmoitettu Puolan zlotyinä ja sisältää verot. Tietoja tilauksen kohteena olevan tuotteen kokonaishinnasta, sisältäen verot, sekä toimituskulut (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postipalvelumaksut) ja muut kulut, ja milloin näiden maksujen määrää ei voida määrittää - velvollisuudesta maksaa ne, Asiakkaalle ilmoitetaan Verkkokaupan verkkosivustolla tilauksen yhteydessä, myös tilauksen yhteydessä Asiakas ilmoittaa haluavansa sitoutua myyntisopimukseen.

    3. Menettely myyntisopimuksen tekemiseksi verkkokaupassa tilauslomakkeen avulla

      1. Myyntisopimus tehdään Asiakkaan ja Myyjän välillä sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt tilauksen Verkkokaupassa kohta Sääntöjen 2.1.2.

      2. Tilauksen tekemisen jälkeen Myyjä vahvistaa välittömästi vastaanottavansa ja samalla hyväksyy Tilauksen toteutettavaksi. Vahvistus tilauksen vastaanottamisesta ja sen hyväksymisestä toteutetaan lähettämällä asiakkaalle asianmukainen sähköposti Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, joka annettiin tilauksen yhteydessä, ja joka sisältää vähintään myyjän ilmoituksen tilauksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä myyntisopimuksen täytäntöönpanoa ja vahvistamista varten. Saatuaan edellä mainitun sähköpostiviestin asiakas tekee myyntisopimuksen asiakkaan ja myyjän välillä.

    4. Tehdyn myyntisopimuksen sisältö vahvistetaan, varmistetaan ja saatetaan asiakkaan saataville toimittamalla (1) nämä säännöt verkkokaupan verkkosivustolla ja (2) lähettämällä asiakkaalle kohdassa tarkoitettu sähköposti 3.3.2. Säännöistä. Myyntisopimuksen sisältö tallennetaan ja suojataan lisäksi Myyjän verkkokaupan IT -järjestelmässä.

  4. TUOTTEEN MAKSUMENETELMÄT JA MÄÄRÄAIKAT

    1. Myyjä tarjoaa asiakkaalle seuraavat maksutavat myyntisopimuksen mukaisesti:

      1. Postiennakko toimitushetkellä.

      2. Maksu käteisellä henkilökohtaisella noutolla.

      3. Maksu pankkisiirrolla Myyjän pankkitilille.

        1. Pankki: Pankki Polska Kasa Opieki SA.

        2. Tilinumero: 61 1240 3321 1111 0000 2853 8840.

      4. Sähköiset maksut ja korttimaksut verkkosivuston kautta Transferuj.pl - mahdolliset nykyiset tavat maksut ilmoitetaan verkkokaupan verkkosivustolla tilauksen yhteydessä ja verkkosivustolla http://transferuj.pl.

        1. Sähköisten maksujen ja maksukorttien maksutapahtumat selvitetään Asiakkaan valinnan mukaan Transferuj.pl -verkkosivuston kautta. Sähköisten maksujen ja maksukorttien palvelun tarjoaa:

          1. Transferuj.pl - Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna (ent. Brachia Sp. J.), jonka kotipaikka on Poznań (rekisteröity toimipaikka: Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań), joka on rekisteröity Kansallinen tuomioistuinrekisteri numerolla 0000412357, Poznańin käräjäoikeuden pitämät rekisteröintitiedostot - Nowe Miasto i Wilda Poznańissa, osakepääoma 4 798 500,00 zlotya, täysin maksettu, NIP: 7773061579.

    2. Maksupäivä:

      1. Jos asiakas valitsee käteismaksut henkilökohtaisella noutolla, maksu pankkisiirrolla, sähköiset maksut tai luottokorttimaksu, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksun 7 päivän kuluessa kalenteri myyntisopimuksen päivämäärästä.

      2. Jos asiakas valitsee maksun postiennakolla toimitushetkellä, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksun toimituksen yhteydessä.

  5. HINTA, MENETELMÄT JA TOIMITUSPÄIVÄMÄÄRÄ JA TUOTTEEN VASTAANOTTO

    1. Tuotteiden toimitus on saatavilla Puolan tasavallan alueella.

    2. Tuotteen toimitus asiakkaalle on maksettava, ellei myyntisopimuksessa toisin määrätä. Tuotteiden toimituskulut (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postipalvelumaksut) ilmoitetaan Asiakkaalle Verkkokaupan verkkosivustolla. tilauksen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee haluavansa sitoutua myyntisopimukseen.

    3. Asiakkaan henkilökohtainen nouto tuotteesta on maksutonta.

    4. Myyjä tarjoaa Asiakkaalle seuraavat toimitustavat tai noutotuotteet:

      1. Postitus, postiennakko.

      2. Kuriiripalvelu, postiennakkoliikennepalvelu.

      3. Henkilökohtainen nouto seuraavassa osoitteessa: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice - seuraavina päivinä: maanantai, tiistai, keskiviikko, perjantai - klo 10.00–18.00, torstai - klo 9.00–17.00 ja lauantaisin - klo 10: 00.00: 00.00 - 14.00 (paitsi pyhäpäivinä).

    5. Tuotteen toimituspäivä asiakkaalle yhteensä jopa 7 arkipäivääellei tuotteen kuvauksessa tai tilauksen yhteydessä ole ilmoitettu lyhyempää määräaikaa. Tuotteiden, joilla on eri toimitusajat, toimituspäivä on pisin annettu päivämäärä, joka ei kuitenkaan voi ylittää 7 arkipäivää. Tuotteen asiakkaalle toimittamisen ajanjakson alku lasketaan seuraavasti:

      1. Jos Asiakas valitsee maksutavan pankkisiirrolla, sähköisellä maksulla tai maksukortilla - Myyjän pankkitilin tai maksutilin hyvityspäivästä.

      2. Jos Asiakas valitsee maksutavan toimituksen yhteydessä - Myyntisopimuksen päivämäärästä alkaen.

    6. Määräaika tuotteen noutamiselle asiakkaan toimesta - jos Asiakas valitsee henkilökohtaisen Tuotekokoelman, Tuote on valmis noudettavaksi ajoissa jopa 7 arkipäivääellei tuotteen kuvauksessa tai tilauksen yhteydessä ole ilmoitettu lyhyempää määräaikaa. Tuotteiden, joilla on erilaiset keräilyvalmiudet, noutovalmius on pisin tarjoamisaika, joka ei kuitenkaan saa ylittää 7 arkipäivää. Myyjä ilmoittaa asiakkaalle lisäksi tuotteen valmiudesta noutaa asianmukaisen sähköpostin lähettäminen Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, joka annettiin tilauksen yhteydessä. Tuotteen noutovaiheen alku asiakkaan noutamiseksi lasketaan seuraavasti:

      1. Jos Asiakas valitsee maksutavan pankkisiirrolla, sähköisellä maksulla tai maksukortilla - Myyjän pankkitilin tai maksutilin hyvityspäivästä.

      2. Jos Asiakas valitsee postimaksun - Myyntisopimuksen päivämäärästä alkaen.

  6. TUOTEVALITUS
    (SOVELTU 25.12.2014 TÄYTETYIIN MYYNTISOPIMUKSIIN)

    1. Myyjän vastuun perusta ja laajuus asiakasta kohtaan, jos myydyssä tuotteessa on fyysinen tai oikeudellinen vika (takuu), määritellään yleisesti sovellettavassa laissa, erityisesti siviililaissa.

    2. Myyjä on velvollinen toimittamaan asiakkaalle virheettömän tuotteen. Yksityiskohtaiset tiedot myyjän vastuusta tuotevirheestä ja asiakkaan oikeuksista on määritelty Verkkokaupan verkkosivustolla välilehdellä " Valitukset tavaroista".

    3. Asiakas voi tehdä valituksen, esimerkiksi:

      1. kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice;

      2. sähköisessä muodossa sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: kauppa @ KeeShoes;

    4. On suositeltavaa, että asiakas esittää valituksen kuvauksessa: (1) tiedot ja olosuhteet valituksen aiheeseen liittyen, erityisesti vian tyyppi ja päivämäärä; (2) vaatia tapaa saattaa tuote yhdenmukaiseksi myyntisopimuksen kanssa tai ilmoitusta hinnanalennuksesta tai peruuttamisesta myyntisopimuksesta; ja (3) valituksen tehneen henkilön yhteystiedot - tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä myyjän toimesta. Edellisessä virkkeessä esitetyt vaatimukset ovat vain suosituksia eivätkä vaikuta ilman niitä tehtyjen valitusten tehokkuuteen valituksen suositeltu kuvaus.

    5. Myyjä vastaa Asiakkaan valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen lähettämisestä. Jos myyjälle ei vastattu edellä mainitussa ajassa, myyjä piti valitusta perusteltuna.

    6. Siinä tapauksessa, että Myyjä vastaa Asiakkaan valitukseen tai toimeenpanoon Asiakkaan takuun mukaiset oikeudet jos tuote on toimitettava myyjälle, myyjä pyytää asiakasta toimittamaan tuotteen myyjän kustannuksella osoitteeseen ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice. Jos kuitenkin vian tyypin, Tuotteen tyypin tai sen asennusmenetelmän vuoksi Asiakkaan toimittaminen tuotteelle olisi mahdotonta tai kohtuuttoman vaikeaa, Asiakasta pyydetään asettamaan Myyjän Tuote saataville, ennakkovarauksen jälkeen paikassa, jossa tuote sijaitsee.

    7. Pyyntö toimittaa kohdassa tarkoitettu tuote kohta Sääntöjen 6.6 ei vaikuta aikarajaan, jonka kuluessa Myyjä voi vastata kohdassa mainittuun Asiakkaan valitukseen kohta Sääntöjen 6.5 eikä loukkaa Asiakkaan oikeutta pyytää Myyjää purkamaan viallinen tuote ja asentamaan tuote uudelleen sen jälkeen, kun se on korvattu viallisella tuotteella tai poistettu art. Siviililain 561 [1].

  7. LAAJAT KUVAUSMENETELMÄT KANTELUJEN ASETTAMISEKSI JA VAATIMUSTEN JÄLKEEN, KUIN NÄIN MENETTELYIHIN SÄÄNNÖT

    1. Yksityiskohtaiset tiedot kuluttajan mahdollisuudesta käyttää tuomioistuimen ulkopuolisia keinoja käsitellä valituksia ja oikeussuojakeinoja sekä näiden menettelyjen saatavuutta koskevista säännöistä ovat saatavissa toimistolla ja verkkosivustolla (kunnalliset) kuluttaja -asiamiehet, sosiaaliset järjestöt lakisääteisiin tehtäviin kuuluvat kuluttajansuoja, kauppatarkastusvirastot ja seuraavat kilpailun ja kuluttajansuojaviraston Internet -osoitteet: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php ja http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

    2. Kuluttajana olevalla asiakkaalla on seuraavat esimerkilliset mahdollisuudet käyttää tuomioistuimen ulkopuolisia valitus- ja muutoksenhakumenetelmiä:

      1. Asiakkaalla on oikeus hakea 2 artiklassa tarkoitettua pysyvää sovinnollista kuluttajatuomioistuinta. 37, kauppatarkastuksesta annetun lain 15. joulukuuta 2000 (Journal of Laws 2001, nro 4, kohta 25, sellaisena kuin se on muutettuna), jossa pyydetään ratkaisemaan tehtyyn myyntisopimukseen liittyvä kiista. Pysyvien kuluttajatuomioistuinten järjestämistä ja toimintaa koskevat säännöt on määritelty oikeusministerin 25. syyskuuta 2001 antamassa asetuksessa pysyvien kuluttajatuomioistuinten järjestämistä ja toimintaa koskevista säännöistä. (Journal of Laws 2001, nro 113, kohta 1214).

      2. Asiakkaalla on oikeus hakea kauppatarkastuksen maakuntatarkastajalta art. 36, kauppatarkastuksesta annetun lain 15. joulukuuta 2000 laki (Journal of Laws 2001, nro 4, kohta 25, sellaisena kuin se on muutettuna), jossa pyydetään aloittamaan sovittelumenettely asiakkaan ja Myyjä. Tiedot kauppatarkastuksen maakuntatarkastajan suorittaman sovittelumenettelyn säännöistä ja menettelyistä ovat saatavissa kauppatarkastuksen yksittäisten maakuntatarkastustoimistojen toimistoista ja verkkosivuilta.

      3. Asiakas voi saada ilmaista apua asiakkaan ja myyjän välisen erimielisyyden ratkaisemiseen Poviat (kuntien) kuluttaja -asiamiehen tai yhteiskunnallisen järjestön apu, jonka lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja (mukaan lukien kuluttajajärjestö, Puolan kuluttajajärjestö). Kuluttajajärjestö antaa neuvoja maksuttomalle kuluttajille suunnatulle vihjelinjalle 800 007 707 ja Puolan kuluttajajärjestö sähköpostitse: [email protected].

    3. Osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr kuluttajien ja yrittäjien välinen online -riitojenratkaisualusta EU: n tasolla (ODR -foorumi) on saatavilla. ODR-alusta on vuorovaikutteinen ja monikielinen verkkosivusto, jossa on yhden luukun palvelu kuluttajille ja yrittäjille, jotka etsivät tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua erimielisyyteen, joka koskee online-myyntipuheesta tai -palvelusopimuksesta johtuvia sopimusvelvoitteita.

  8. OIKEUS PERUUTA SOPIMUKSESTA
    (SOVELTU 25.12.2014 TÄYTETYIIN MYYNTISOPIMUKSIIN)

    1. Kuluttaja, joka on tehnyt etäsopimuksen, voi 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttaa sen ilman syytä ja ilman kustannuksia, lukuun ottamatta määritettyjä kustannuksia kohdassa Sääntöjen 8.8. Määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät lausunnon ennen sen päättymistä. Vakuutus sopimuksen peruuttamisesta voidaan toimittaa esimerkiksi:

      1. kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice;

      2. sähköisessä muodossa sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: kauppa @ KeeShoes;

    2. Esimerkillinen peruutuslomakemalli on kuluttajaoikeuslain liitteessä 2 ja on lisäksi saatavana verkkokaupan verkkosivuston "Tuotteen palautus" -välilehdeltä". Kuluttaja voi käyttää lomakemallia, mutta se ei ole pakollista.

    3. Sopimuksen peruuttamisaika alkaa:

      1. sopimukseen, jonka toteuttamiseksi Myyjä myöntää Tuotteen ja joka on velvollinen siirtämään sen omistuksen (esim. myyntisopimus) - ottamaan Tuotteen haltuunsa kuluttajan tai hänen nimeämänsä kolmannen osapuolen, lukuun ottamatta kuljetusliikettä, haltuun ja sopimus, joka: (1) sisältää monia tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa - viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuun ottamisesta, tai (2) koostuu tuotteiden säännöllisestä toimituksesta tietyn ajan - ensimmäisen Tuotteen haltuun ottamisesta;

      2. muiden sopimusten osalta - sopimuksen tekemispäivästä alkaen.

    4. Jos etäsopimus irtisanotaan, sopimus katsotaan mitättömäksi.

    5. Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle kaikki hänen suorittamansa maksut, mukaan lukien Tuotteen toimituskulut, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jona kuluttaja on vastaanottanut sopimuksen peruuttamisilmoituksen. lisäkustannukset, jotka aiheutuvat Asiakkaan valitsemasta toimitustavasta, joka ei ole verkkokaupassa saatavilla oleva halvin tavallinen toimitusmenetelmä). Myyjä palauttaa maksun käyttäen samaa maksutapaa kuin kuluttaja, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti suostunut erilaiseen palautustavaan, josta ei aiheudu hänelle kuluja. Jos myyjä ei ole tarjonnut itse noutaa tuotetta kuluttajalta, hän voi pidättää kuluttajalta saamiensa maksujen palautuksen, kunnes tuote palautetaan tai kuluttaja esittää todisteet palautuksestaan ​​sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.

    6. Kuluttaja on velvollinen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jona hän peruutti sopimuksen, palauttamaan tuotteen myyjälle tai luovuttamaan sen myyjän valtuuttamalle henkilölle noutamista varten, ellei myyjä ole ehdottanut, että hän noutaa tuotteen itse. Määräajan noudattamiseksi riittää, että palautat tuotteen ennen sen päättymistä. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen seuraavaan osoitteeseen: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice.

    7. Kuluttaja on vastuussa tuotteen arvon alentamisesta sen käytön seurauksena, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi.

    8. Mahdolliset kulut, jotka liittyvät kuluttajan peruuttamiseen sopimuksesta ja jotka kuluttajan on maksettava:

      1. Jos kuluttaja on valinnut muun Tuotteen toimitusmenetelmän kuin halvimman Verkkokaupassa saatavilla olevan vakiotoimituksen, Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia.

      2. Kuluttaja vastaa Tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.

      3. Jos kyseessä on tuote, joka on palvelu, jonka suorittaminen - kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä - alkoi ennen sopimuksen peruuttamisen määräaikaa, kuluttaja, joka käyttää oikeuttaan peruuttaa sopimus tällaisen pyynnön jälkeen , on velvollinen maksamaan suoritetuista palveluista sopimuksen peruuttamiseen asti. Maksun määrä lasketaan suhteessa tarjotun palvelun laajuuteen ottaen huomioon sopimuksessa sovittu hinta tai korvaus. Jos hinta tai korvaus on liiallinen, tämän määrän laskentaperusteena on tarjotun palvelun markkina -arvo.

    9. Kuluttajalla ei ole oikeutta peruuttaa etäsopimus seuraavissa sopimuksissa:

      1. (1) palvelujen tarjoamisen osalta, jos Myyjä on suorittanut palvelun täysimääräisesti kuluttajan nimenomaisella suostumuksella, jolle on ennen palvelun aloittamista ilmoitettu, että myyjän suorittaman palvelun jälkeen hän menettää oikeuden peruuttaa sopimuksen; (2) jos hinta tai korvaus riippuvat rahoitusmarkkinoiden heilahteluista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat ilmetä ennen sopimuksen peruuttamisen määräaikaa; (3) jossa palvelun kohteena on esivalmistettu tuote, joka on valmistettu kuluttajan eritelmien mukaisesti tai joka palvelee hänen henkilökohtaisia ​​tarpeitaan; (4) jossa palvelun kohteena on Tuote, joka huononee nopeasti tai jolla on lyhyt säilyvyysaika; (5) jossa palvelun kohteena on tuote, joka on toimitettu suljetussa pakkauksessa ja jota pakkauksen avaamisen jälkeen ei voida palauttaa terveyden tai hygienian vuoksi, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; (6) joissa palvelun kohteena ovat Tuotteet, jotka toimituksen jälkeen ovat luonteensa vuoksi erottamattomasti yhteydessä muihin asioihin; (7) jos palvelun kohteena ovat alkoholijuomat, joiden hinnasta sovittiin myyntisopimuksen tekemisen yhteydessä ja joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista johon myyjällä ei ole valvontaa; (8) jossa kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt myyjää tulemaan hänen luokseen kiireellistä korjausta tai huoltoa varten; jos Myyjä tarjoaa muita kuin kuluttajan pyytämiä lisäpalveluja tai tarjoaa muita tuotteita kuin korjaukseen tai kunnossapitoon tarvittavia varaosia, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus lisäpalvelujen tai -tuotteiden osalta; (9) joissa palvelun kohteena ovat ääni- tai visuaaliset tallenteet tai tietokoneohjelmistot, jotka on toimitettu suljetussa pakkauksessa, jos paketti on avattu toimituksen jälkeen; 10) sanomalehtien, aikakauslehtien tai aikakauslehtien toimittamiseen, lukuun ottamatta tilaussopimuksia; (11) julkinen huutokauppa; 12) majoituspalvelujen tarjoaminen muuhun kuin asumiseen, tavaroiden kuljetus, autonvuokraus, ateriapalvelut, vapaa -aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyvät palvelut, jos sopimuksessa mainitaan palvelun tarjoamisen päivä tai aika; (13) digitaalisen sisällön toimittamisesta, jota ei ole tallennettu aineelliseen tietovälineeseen, jos suoritus alkoi kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ennen sopimuksen peruuttamisen määräaikaa ja sen jälkeen, kun hän oli ilmoittanut myyjälle peruuttamisoikeuden menettämisestä. sopimus.

  9. YRITTÄJIÄ KOSKEVAT MÄÄRÄYKSET

    1. Tämä määräysten kohta ja sen sisältämät määräykset koskevat vain asiakkaita ja palvelun käyttäjiä, jotka eivät ole kuluttajia.

    2. Myyjällä on oikeus irtisanoa Asiakkaan kanssa, joka ei ole kuluttaja, tehty kauppasopimus 14 kalenteripäivän kuluessa sopimuksen tekemisestä. Irtisanominen myyntisopimuksesta voi tässä tapauksessa tapahtua ilman syytä ilmoittamatta, eikä se aiheuta mitään vaatimuksia asiakkaalta, joka ei ole kuluttaja myyjää vastaan.

    3. Asiakkaiden osalta, jotka eivät ole kuluttajia, Myyjällä on oikeus rajoittaa käytettävissä olevia maksutapoja, mukaan lukien vaatia ennakkomaksu kokonaan tai osittain, riippumatta Asiakkaan valitsemasta maksutavasta ja myyntisopimuksen tekemisestä. .

    4. Kun Myyjä luovuttaa Tuotteen rahdinkuljettajalle, Tuotteeseen liittyvät edut ja rasitteet sekä Tuotteen vahingossa tapahtuvan menetyksen tai vahingoittumisen riski siirtyvät Asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja. Tässä tapauksessa Myyjä ei ole vastuussa mistään Tuotteen menetyksestä, puutteesta tai vahingosta, joka aiheutuu sen hyväksymisestä kuljetettavaksi, ennen kuin se on toimitettu Asiakkaalle, sekä lähetyksen kuljetuksen viivästymisestä.

    5. Jos tuote lähetetään asiakkaalle kuljetusliikkeen välityksellä, asiakas, joka ei ole kuluttaja, on velvollinen tarkastamaan paketin ajoissa ja kyseisille paketeille hyväksytyllä tavalla. Jos se havaitsee, että tuote on kadonnut tai vahingoittunut kuljetuksen aikana, sen on suoritettava kaikki tarvittavat toimenpiteet kuljettajan vastuun määrittämiseksi.

    6. Art. Siviililain 558 §: n 1 momentin mukaan myyjän vastuu tuotteen takuusta asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja, suljetaan pois.

    7. Jos asiakas ei ole kuluttaja, palveluntarjoaja voi irtisanoa sähköisten palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen välittömästi ja ilman perusteluja lähettämällä asiakkaalle asianmukaisen lausunnon.

    8. Palveluntarjoajan / myyjän vastuu palvelun vastaanottajaa / asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja, sen oikeusperustasta riippumatta, on rajoitettu - sekä osana yksittäistä korvausvaatimusta että kaikkien vaatimusten osalta - määrään asti myyntisopimuksen nojalla maksetusta hinnasta ja toimituskulusta, mutta enintään tuhannen zlotyn summaan asti. Palveluntarjoaja / myyjä on vastuussa palvelun vastaanottajalle / asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja, vain tyypillisistä vahingoista, jotka ovat ennakoitavissa sopimuksen tekemisen yhteydessä, eikä hän ole vastuussa menetetyistä eduista, jotka liittyvät palvelun saajaan / asiakkaaseen, joka ei ole kuluttaja.

    9. Myyjän / palveluntarjoajan ja asiakkaan / palvelun vastaanottajan, joka ei ole kuluttaja, välillä syntyvät erimielisyydet on toimitettava myyjälle / palveluntarjoajalle toimivaltaiselle tuomioistuimelle.

  10. LOPPUSÄÄNNÖKSET

    1. Verkkokaupan kautta tehdyt sopimukset tehdään puolaksi.

    2. Sääntöjen muuttaminen:

      1. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa sääntöjä tärkeistä syistä, jotka ovat: muutokset lakiin; maksu- ja toimitustavan muutokset - missä määrin nämä muutokset vaikuttavat näiden sääntöjen täytäntöönpanoon.

      2. Jos teet jatkuvia sopimuksia näiden sääntöjen perusteella (esim. Tili) muutetut säännöt sitovat palvelun vastaanottajaa, jos art. Siviililain 384 ja 384 [1], eli palvelun vastaanottajalle ilmoitettiin asianmukaisesti muutoksista eikä hän irtisanonut sopimusta 14 kalenteripäivän kuluessa ilmoituksesta. Jos sääntöjen muutos johtaa uusien maksujen käyttöönottoon tai nykyisten maksujen korottamiseen, kuluttajalla on vastaanottajalla oikeus peruuttaa sopimus.

      3. Jos näiden sääntöjen perusteella tehdään luonteeltaan erilaisia ​​sopimuksia kuin jatkuvia sopimuksia (esim. Myyntisopimus), sääntöjen muutokset eivät millään tavoin loukkaa palvelun vastaanottajien / asiakkaiden, jotka ovat kuluttajia ennen päivämäärää, saamia oikeuksia sääntöjen muutosten voimaantulosta, etenkin sääntöjen muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tai tehtyihin tilauksiin ja tehtyihin, toteutettuihin tai toteutettuihin myyntisopimuksiin.

    3. Asioissa, joita nämä säännöt eivät kata, sovelletaan Puolan lain yleisesti sovellettavia säännöksiä, erityisesti: siviililaki; laki sähköisten palvelujen tarjoamisesta, 18. heinäkuuta 2002 (Journal of Laws 2002 nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna); 25. joulukuuta 2014 alkaen kuluttajasopimusten kanssa tehtyjen myyntisopimusten osalta 30. toukokuuta 2014 annetun kuluttajansuojalain säännökset (Journal of Laws 2014, kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna); ja muut yleisesti sovellettavan lain asiaankuuluvat säännökset.