Pidätkö juoksemisesta Katso erilaisia ​​juoksukenkiä


Juokseminen on hieno tapa parantaa figuuria, hyvinvointia tai viettää vapaa-aikaa. Jotta toiminta olisi tyydyttävää, tehokasta ja ennen kaikkea turvallista sinulle, muista hankkia oikeat juoksukengät. Olemme laatineet joitain vinkkejä oikean valitsemiseksi ja luettelon miellyttävistä malleista!

Juoksukengät - kuinka valita oikea?

Jos olet aloittelija etkä ole vielä ostanut juoksukenkiä, alla oleva opas on varmasti erittäin hyödyllinen sinulle. Kannustamme sinua lukemaan myös ihmisiä, joilla on jo kokemusta juoksusta, mutta jotka eivät pitäneet jalkineita tärkeänä. Varmistamme, että hyvä malli, juokseminen on paljon miellyttävämpää ja turvallisempaa. Miksi? Hyvin valitut kengät takaavat harjoituksen maksimaalisen mukavuuden, vähentävät loukkaantumisriskiä ja edistävät kivun vähentämistä, mikä voi johtua esimerkiksi vääristä juoksutavoista tai terveysongelmista (esim. Hallux).

Kun valitset juoksukenkiä, ota huomioon:

  • Pintatyyppi, jolla juoksut - kunhan kuntosali on kuntosalilla, kuntokengien, joissa treenaat päivittäin, pitäisi olla riittävä. Jos kuitenkin juokset ulkona, ota huomioon hallitseva maa. Asfaltilla, mukulakivillä tai betonilla ajamiseen kengät, joilla on enemmän iskunvaimennusta ja jalkojen vakautta, ovat parhaat. Kun taas etsit juoksukenkiä päällystämättömiltä metsä-, vuoristo- ja mutaisilta poluilta, on parempi valita vahvasti profiloidut juoksukengät asianmukaisella tyynyllä.
  • Paino - tämä parametri on erittäin tärkeä etenkin poistojen suhteen. Ihmiset, jotka painavat enemmän, tulisi etsiä erittäin hyvällä tyynyllä varustettuja kenkiä, jotta ne voivat helposti tukea kehon painoa ja lievittää niveliä ja selkärankaa.
  • Heijastustyyppi juoksutettaessa - kun etsit kenkiä, jotka parantavat juoksua keskijalan ulkopuolelta, on parasta valita malli, jolla on pienempi siirtymä, ts. Jossa koron ja varpaiden välillä on pieni ero. Käännä puolestaan, kun juoksee kantapäältä, juoksukengät, joissa on enemmän pehmusteita takana ja korkeampi siirto.
  • Koko - tilaa kenkäkokosi. Se on myytti, että niiden on tarkoitus olla hiukan suurempia - kantapään tulisi olla aina paikoillaan, jotta jalka ei liikku juoksemisen aikana. Muuten menetät vakauden ja saatat loukkaantua.
  • Kausi - toisin kuin esiintymiset, on syytä valita malli, joka sopii vuodenaikaan. Korkeammassa lämpötilassa paksut jalkineet voivat olla epämiellyttäviä ja epämukavia, joten on parempi valita hengittävä (esim. Mesh). Kun etsit kenkiä syksyn tai talven juoksemiseen, paksut variantit ovat parempia, suojattuja lisäksi sääolojen vaikutuksilta.

Mukavat juoksukengät - suositut mallit

Toivomme, että nyt löydät helposti sopivia juoksukenkiä. Seuraa vinkkejä ja tarkista ehdotusluettelo butymodne.pl -sivulta. Saavuta menestyksiä ja paranna terveyttäsi juoksemalla yksilöllisillä juoksukengillä!